Cookie instellingen

Onze website maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring. Wilt u de website bezoeken en cookies accepteren?
Lees ons privacy beleid.

Patiëntgericht communiceren met impact!

Goede zorg begint bij een goed gesprek, en dat goede gesprek begint vaak bij de doktersassistente of triagist aan de telefoon, aan de balie en op de praktijk of de huisartsenspoedpost. Communiceer je patiëntgericht, dat wil zeggen ‘op maat’, dan voelt de patiënt zich beter begrepen, gesteund en erkend. Er ontstaat eerder een prettige werkrelatie en een betere samenwerking. Tot slot, ook niet onbelangrijk, vergroot betere communicatie je eigen werkplezier.

Inhoud

Door deze interactieve scholing laten we je met nieuwe ogen kijken naar je eigen communicatie en krijg je handvatten om de emoties van de patiënt liefdevol in te tomen, de regie te voeren en te houden en met een goed gevoel het gesprek af te ronden.

In verbinding komen
: Je ontdekt en ervaart wat het verschil is tussen de mens als bewust en onbewust wezen, waarom jouw traditionele manier van communiceren bij patiënten soms niet werkt en het vertrouwen bij de patiënt verhindert. Je krijgt nieuwe inzichten in gesprekstechnieken zodat je de patiënt beter kunt bereiken en meer in verbinding komt.

Emotie liefdevol intomen
: Je leert hoe je omgaat met patiënten waarbij de emoties hoog oplopen en/of veel druk uitoefenen. Welke gesprekstechnieken kun je dan inzetten zodat er meer rust en veiligheid ontstaat bij jezelf en bij de patiënt.

Regie op het gesprek voeren
: Je leert de patiënt bewust te maken van zijn of haar gedrag, zodat de patiënt duidelijkheid ervaart en jij sterker in je schoenen staat.

Een goede afronding
: Je kunt met de aangereikte theorie en de technieken het gesprek goed en helder afronden, zodat zowel jij als de patiënt met een duidelijke verwachting en een goed gevoel het gesprek afrond.

Voor wie?

Doktersassistenten en triagisten